Розглянуто важливі питання життєдіяльності району

e-mail Друк PDF

17 травня відбулося спільне засідання Координаційної ради з питань місцевого самоврядування та постійних комісій районної ради: з питань соціально- економічного розвитку, бюджету, фінансів, інвестицій, підприємництва та управління майном і з питань будівництва, промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики та житлово – комунального господарства, яке провів голова районної ради Станіслав Муха. У засіданні взяв участь голова райдержадміністрації Володимир Шкарбань.

Учасники зібрання розглянули питання: про хід розроблення Програми із складуванням та сортуванням твердих побутових відходів на території району( згідно листа Диканської районної ради від 01.02 2018 року № 02.2-06/62 ), про стан та утримання шляхів місцевого значення на території району, про зміни в законодавстві щодо надання субсидій населенню району, про виділення коштів відповідно до Програми забезпечення діяльності депутатів Диканської районної ради на 2018 рік.

Перші два питання порядку денного, по яких доповідала Звагольська Н.М. – начальник відділу містобудування, архітектури та житлово- комунального господарства викликали активне обговорення, адже одними з найгостріших екологічних проблем у Диканському районі залишаються питання, що пов’язані з відходами (їх утворення, накопичення, утилізація, вивіз на місця неорганізованого складування та ін.). У Диканському районі щорічно утворюється близько 39957,55 м3/рік (щільність сміття в середньому становить 185,92 кг/куб.м. 39957,55 х 185,92:1000=7428,9 тон твердих побутових відходів, які видаляються на санкціоновані звалища ТПВ. Станом на 01.05.2018 р. в районі налічується 15 організованих звалища твердих побутових відходів. Проводиться робота по юридичному оформленню існуючих сміттєзвалищ. Правоустановчі документи (державний акт на право постійного користування земельною ділянкою) виготовили Андріївська, Байрацька, Балясненська, Великобудищанська, Великорудківська, Водянобалківська, Нелюбівська, Орданівська, Дібрівська сільські ради.

 

Станом на 01.05.2018 року паспортизацію звалищ проведено Диканською селищною радою, Байрацькою, Великорудківською, Великобудищанською, Водянобалківською, Орданівською та Дібрівською сільськими радами (50%).

Більшість сміттєзвалищ експлуатуються без необхідного інженерного забезпечення та моніторингових досліджень їх впливу на довкілля

Вивіз і складування твердих побутових відходів проводяться хаотично, найчастіше висипаються на дорозі, відходи своєчасно не загортаються, облік та кількість твердих побутових відходів не ведеться.

Комунальні підприємства (Диканський ККП, Стасівський ККП, Водянобалківський КП) недостатньо забезпечені контейнерами для тимчасового зберігання твердих побутових відходів, окремі контейнери знаходяться в деформованому стані.

Станом на 01.12.2017 року для вивезення твердих побутових відходів в Диканському районі, а точніше в селищі використовується 1 сміттєвоз і 1 трактор з причепом на балансі Диканського ККП та 1 трактор з причепом та бульдозер для підгортання сміттєзвалища на балансі відділу благоустрою Диканської селищної ради. По інших сільських населених пунктах спеціалізована техніка відсутня. Залучається техніка сільськогосподарських підприємств. Збирання та перевезення сміття здійснюється тракторними причепами та вантажними автомобілями, завантаження сміття проходить вручну. Охоплення послугами зі збирання відходів у більшості населених пунктів недостатнє, що веде до утворення несанкціонованих звалищ та відповідного шкідливого впливу.

Відповідно до Комплексної програми поводження з твердими побутовими відходами у Полтавській області на 2017-2021 роки основою стратегії розвитку сфери поводження з ТПВ покладено субрегіональний підхід, у рамках якого пропонується створення п’яти субрегіонів наступної структури: Полтавський субрегіон − м. Полтава, Полтавський, Новосанжарський, Машівський, Карлівський, Чутівський райони; Кременчуцький субрегіон − м. Кременчук, м. Горішні Плавні, Глобинський, Козельщинський, Кобеляцький, Кременчуцький райони; Пирятинський субрегіон − м. Пирятин, Пирятинський, Чорнухинський, Лохвицький, Лубенський, Оржицький, Гребінківський райони; Хорольський субрегіон − м. Хорол, Хорольський, Семенівський, Великобагачанський, Решетилівський, Шишацький, Миргородський райони; Гадяцький субрегіон – м. Гадяч, Гадяцький, Котелевський, Диканьський, Зіньківський райони.

Не менш важливою проблемою залишається стан та утримання шляхів місцевого значення на території району.

Мережа автомобільних доріг району є невід’ємною частиною єдиної державної транспортної системи, що забезпечує роботу всіх галузей економіки та соціальної інфраструктури району.

На території Диканського району вулично-дорожня мережа складається з місцевих доріг та сітки вуличних шляхів в сільських населених пунктах та селищі Диканька, загальна протяжність якої складає 592 кілометри. До місцевих доріг, яких в районі 249,1 км, відносяться обласні (95,5 км), сільські (93,1 км) та територіальні та національна дорога (60,5 км) дороги. Вулична мережа населених пунктів Диканського району становить 290,1 км, (з твердим покриттям 233,5 км), на балансі в селищній та сільських радах перебуває 169,95 км (з твердим покриттям 150,63 км). Проведення ремонтів деяких вулиць ускладнюється тим, що до кінця не проведена інвентаризація, не визначена їх балансова вартість та не поставлені на баланс. А це унеможливлює проведення капітального чи поточного ремонтів твердого покриття за рахунок коштів спеціальних фондів державного та обласного бюджетів, спеціальних фондів селищних і сільських бюджетів. Тому, необхідно завершити інвентаризацію вулиць та доріг комунальної власності та прийняти їх на баланс.

Станом на 01.01.2018 року на балансі філії «Диканський райавтодор» знаходяться 60,5 км автомобільних доріг державного значення (а/д Н-12 Суми-Полтава, а/д Т17-18 Диканька – Решетилівка). Освоєно коштів на суму 6 807,6 тис.грн. Станом на 01.01.2017 року на утриманні філії знаходилось 253,7 км автомобільних доріг загального користування.

З причин багаторічного недофінансування на проведення капітальних і поточних ремонтних робіт на сьогодні експлуатаційний стан більшості доріг місцевого значення є незадовільним. Практично до 30% з них уражено ямковістю (66 км), а окремі ділянки доріг (50 км) - є аварійно небезпечними та потребують термінового капітального і поточного середнього ремонтів. Такий стан автомобільних доріг гальмує соціально-економічний розвиток району, негативно впливає на розвиток галузей, створює соціальну напругу та небезпеку при перевезенні дітей шкільними автобусами до навчальних закладів району, термінових виїздів швидкої допомоги.

Проведений аналіз свідчить, що найбільше доріг комунальної власності з твердим покриттям розташовано на території Диканської селищної ради - 64,68 км., Великобудищанська сільська рада - 18,5 км., Балясненська сільська рада – 18,4 км. Найменше таких доріг на території Чапаєвської сільської ради – всього 6,96 км. Лідером з облаштування вдосконаленого дорожнього покриття є Водянобалківська сільська рада.

В цілому на проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та експлуатаційним утриманням автомобільних доріг району, протягом 2017 року спрямовано з бюджетів усіх рівнів кошти в сумі 10,835 млн.грн., кошти обласного бюджету становлять - 1,883 млн.грн. З них: Орданівська сільська рада – 2 242,182 тис.грн, Диканська селищна рада – 2 180,895 тис.грн., Балясненська сільська рада – 1 738,122 тис.грн., Водянобалкіська сільська рада – 1 551,166 тис.грн., Великорудківська сільська рада – 974,368 тис.грн., Нелюбівська сільська рада 582,258 тис.грн., Петро-Давидівська сільська рада – 462,429 тис.грн., Дібрівська сільська рада – 366,543 тис.грн., Надеждинська сільська рада – 309,385 тис.грн., Великобудищанська сільська рада – 199,9 тис.грн., Стасівська сільська рада – 189,796 тис.грн. Протягом 2016 року касові видатки становлять: 5 598 млн.грн. з них кошти обласного бюджету - 1,278 млн.грн.

За аналізом фінансування установ план на 2018 рік на утримання та розвиток інфраструктури станом на 08.05.2018 року становить: план – 3 391,031 тис.грн., використано – 509,646 тис.грн.

На сьогоднішній день виготовлено проектно-кошторисноу документацію на об’єкти будівництва: капітальний ремонт по вул. Ляшика в с. Водяна Балка Диканського району Полтавської області, капітальний ремонт проїзної частини вул. Бузкова в с. Велика Рудка Диканського району Полтавської області, капітальний ремонт проїзної частини вул. Грушева в с. Степанівка Великорудківської сільської ради Диканського району Полтавської області, капітальний ремонт проїзної частини вул. Грушева (ІІ ділянка) в с. Степанівка Великорудківської сільської ради Диканського району Полтавської області, капітальний ремонт проїзної частини вул. Тополева в с. Степанівка Великорудківської сільської ради Диканського району Полтавської області, капітальний ремонт проїзної частини вул. Тополева в с. Степанівка Великорудківської сільської ради Диканського району Полтавської області, капітальний ремонт проїзної частини автомобільної дороги О1705066 Диканька - Ландарі - /Диканька - Решетилівка/ в межах Андріївської сільської ради Диканського району Полтавської області, капітальний ремонт проїзної частини автомобільної дороги О1705066 Диканька - Ландарі - /Диканька - Решетилівка/ в межах Андріївської сільської ради Диканського району Полтавської області, будівництво проїзду вул. Калинова в с. Кам’янка Диканського району Полтавської області на суму: 7 086,489 тис.грн. протяжність ділянки становить загальна 4,7 км.

До проекту Переліку об’єктів, які будуть фінансуватися у 2018 році за рахунок коштів субвенції з Державного бюджету обласному бюджету (дорожній фонд) включено автомобільні дороги: С 170511 Великі Будища-Писарівщина (окремими ділянками), О 1705067 Орданівка-Василівка (окремими ділянками), С170514 Стасі-Гавронці.

До пріоритетних напрямів під час визначення об’єктів ремонту та утримання доріг віднесено: забезпечення доступності сільських територій до обласного та районного центрів; забезпечення під’їзду до соціальних та культурних об’єктів, соціально-важливих проектів, підвіз учнів до навчальних закладів району; підвищення ролі місцевих громад у плануванні ремонтних робіт на дорогах загального користування місцевого значення; контроль за ефективністю використаних коштів та якістю робіт.

Із зазначених питань прийняті відповідні рекомендації.

Запропонована пропозиція щодо розроблення райдержадміністрацією Програми із складуванням та сортуванням твердих побутових відходів на території району не знайшла підтримки і за поданням депутата Зеленського В.Ф. була відхилена селищним та сільськими головами.

По третьому питанню порядку денного начальник управління соціального захисту населення райдержадміністрації Фролова Л.Б. проінформувала про зміни в чинному законодавстві щодо надання субсидій населенню.