Офіційна позиція ДПС України з питань, порушених у законопроекті "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та iнших законодавчих актiв України щодо подальшого вдосконалення адмiнiстрування податкiв i зборiв"

e-mail Друк PDF

Проект Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів” підготовлено з метою комплексного вирішення проблем адміністрування податків, створення умов для більш ефективного виконання органами ДПС своїх функцій, та забезпечення збалансованості Державного бюджету. Законопроект розроблено за результатами проведеного системного аналізу практики застосування норм Податкового кодексу України з метою законодавчого унормування найбільш актуальних проблемних питань, подальшого спрощення адміністрування податків і зборів органами ДПС.

Законопроект спрямований на подальше удосконалення спрощеної системи оподаткування. А саме, передбачається запровадження для платників спрощеної системи, які обрали другу группу, податковий період – календарний рік (замість календарного кварталу), що дозволить скоротити кількість податкової звітності, документообіг, покращить рівень адміністрування єдиного податку. Передбачено також скасування обмежень по критерію кількості найманих працівників для 5, 6 груп платників єдиного податку, що сприятиме створенню додаткових робочих місць. Також запропоноване зниження ставки єдиного податку для 5 та 6 груп з 7% і 10% до 5% і 7%, запровадження електронної форми заповнення заяви про перехід на спрощену систему оподаткування. Таким чином, законопроект спрямований на підтримку малого та середнього бізнесу.

Щодо питання касових апаратів: в законопроекті передбачене встановлення для платників податків, за винятком платників єдиного податку першої групи та другої групи, обов’язку застосовувати реєстратори розрахункових операцій, у тому числі тих, що здійснюють продаж товарів за допомогою мережі Інтернет. Запровадження цієї норми сприятиме детінізації діяльності, підвищенню відповідальності перед покупцями товарів, якості обслуговування, захисту прав споживачів. Підкреслюємо, що РРО у своїй роботі будуть використовувати виключно платники, що працюють на 3-6 групі єдиного податку. Мікробізнеса, що працює на 1-2 й группі, наприклад, підприємців, що працюватимуть на ринках, норма не стосується.

Довідково: на даний момент на законодавчому рівні запроваджується поняття електронної касової стрічки, і у найближчий час на сервер НБУ будуть заведені всі транзакції стосовно продажу товарів через касові апарати. ДПС матиме доступ до цієї інформації.

Звертаємо увагу, що у законопроекті не передбачене право ДПС самостійно списувати кошти з рахунків компаній, що мають податковий борг, а також без суду забирати власність платника податків, що знаходиться у податковій заставі, про що заявляють представники опозиційних політичних сил.

Окрім цього, в законопроекті не йде мова про ліквідацію податкових пільг. На даний момент за дорученням Президента, податкова служба працює над аналізом ефективності податкових пільг. Як налогосив голова ДПС О.Клименко в інтерв`ю виданню Комерсант (01.10.), «спільно з кожним міністерством, яке курирує галузі, які мають пільги, ми перевіримо їх ефективність. Думаю, за 1-1,5 місяці ми завершимо цей процес і підготуємо доповідь президенту про те, які преференції несуть в собі стимулюючі функції. Але вже сьогодні зрозуміло, що пільги необхідно переглядати».

За матеріалами ДПС України