Баланс інтересів платника податків та органів Міндоходів

e-mail Друк PDF

При визначенні обов'язку сплати донарахованих органом Міндоходів грошових зобов'язань у платника - виникає право оскаржити рішення останнього; а відповідний орган Міндоходів зобов'язаний прийняти та розглянути скаргу платника податків.

Зокрема за сім місяців поточного року Головним управлінням Міндоходів у Полтавській області розглянуто 311 скарг на 484 податкових повідомлення-рішення на суму 710,6 млн.грн.

Порівняльний аналіз звітних даних з аналогічним періодом минулого року вказує на наступні тенденції:

- зменшення кількості оскаржених рішень на 19%;

- збільшення суми оскарження на 19%;

- зростання показника скасованих рішень до 23 %;

- зростання сум скасованих нарахувань - до 43 %.

Це свідчить про зростання довіри платника податків до інституту “узгодження в адміністративному порядку сум грошових зобов'язань” шляхом подачі скарг до Головного управління Міндоходів .

Головними чинниками на користь даних процедур є:

- мінімальна витрата коштів — виключно на доставку скарги до Головного управління, замість сплати судового збору та додаткових витрат;

- осяжність строків розгляду скарги — максимально 60 днів;

- введення статусу “неузгоджених грошових зобов'язань” - податковий борг у платника, в разі своєчасного оскарження - не виникає;

- можливість бути присутнім (або відсутнім) при розгляді скарги;

- ініціювання проведення додаткової перевірки з підстав визначених п.п. 78.1.5 ст. 78 Податкового кодексу України.

Головне управління Міндоходів у Полтавській області