Інформація від ГУ ДФС у Полтавській області

ДПА у Полтавській області приймала естафету чергування по країні

e-mail Друк PDF

Перевірки правильності застосування та реєстрації РРО, нюанси заповнення декларацій з податку на прибуток підприємств та з податку на додану вартість, особливості подання звітності в електронному вигляді, цікаві моменти роботи приватних підприємців та суб’єктів господарювання на спрощеній системі оподаткування – ось далеко не повний перелік питань, відповіді на які  надали нещодавно фахівці ДПА у Полтавській області під час онлайнового спілкування з платниками в рамках проекту „Черговий по країні” на  порталі  „Бухгалтер. com.ua”.

Близько сорока користувачів  приєдналися до семигодинного  Інтернет-діалогу із заступником голови ДПА у Полтавській області Андрієм Скляренком, який представляв податкову службу регіону. Незважаючи на короткий робочий день та подекуди доволі складні запитання, завдяки злагодженій роботі фахівців ДПА у Полтавській області вже того ж дня всі респонденти порталу отримали кваліфіковані та вичерпні відповіді.

Географія спілкування була достатньо широкою і охопила такі міста, як Вінниця, Донецьк, Київ, Луганськ, Львів, Запоріжжя та багато інших. І як зазначив Андрій Скляренко, підсумовуючи результати проведеного веб-спілкування, завдяки новітнім технологіям та методам роботи з платниками, коло невирішених питань податкового законодавства поступово звужується, а діалог між платниками податків та податковою службою стає дійсно відкритим та партнерським.

ДПА у Полтавській області

Сорочинський ярмарок: не тільки для тих хто готується купувати, а й для тих, хто буде працювати

e-mail Друк PDF

Традиційний Національний Сорочинський ярмарок, який має статус міжнародного свята, цьогоріч зустрічатиме своїх гостей з 16 по 21 серпня. Як і завжди, крім зустрічей з улюбленими героями Гоголівських творів, пісенних свят та театралізованих дійств, ярмарок запропонує різноманіття товарів, привезених з різних куточків нашої країни.

Сорочинський ярмарок давно вийшов за рамки звичайних торгів, адже його метою є пропагування здобутків вітчизняних товаровиробників, сприяння розширенню господарських зв’язків та розвитку підприємництва, створення умов для залучення інвестицій в економіку України, сприяння розвитку української культури та мистецтва та  формування національної свідомості у громадян України.

А для того, щоб участь у ярмарку не принесла неприємних „сюрпризів” тим, хто збирається, так би мовити показати товар обличчям, ДПА у Полтавській області надає список документів, необхідних для торгівлі на ярмарку.

Для суб’єктів господарювання -  юридичних  осіб:

1.Свідоцтво про державну реєстрацію або виписку з Єдиного державного реєстру.

2.Торговий патент на виїзну торгівлю, придбаний за місцем діяльності, або короткотерміновий торговий патент, придбаний за місцем проведення   діяльності.

3.Свідоцтво про сплату єдиного податку для юридичних осіб, які  здійснюють діяльність на спрощеній системі оподаткування.

4. Довідка платника фіксованого сільськогосподарського податку, видана органом державної податкової служби.

5. Ліцензія на право оптової, роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами або її копія, завірена у встановленому порядку.

6. Поставлені на тимчасовий облік реєстратори розрахункових операцій (електронні контрольно - касові апарати, книги розрахункових операцій, розрахункові квитанції), застосування яких при здійсненні торгівельної діяльності згідно чинного законодавства обов’язкове.

7. Копія платіжного доручення або квитанція про оплату за місце торгівлі на ярмарку.

Для суб’єктів  господарювання - фізичних осіб:

1. Свідоцтво про державну реєстрацію або виписку з Єдиного державного реєстру.

2. Свідоцтво про сплату єдиного податку або його копія, завірена у встановленому порядку, та для реалізаторів – довідка про трудові відносини фізичної особи з платником єдиного податку.

3. Патент про сплату   фіксованого  податку (фіксований патент), що діє на території України або виданий Миргородською ОДПІ, а для реалізаторів - його завірена копія.

4. Ліцензія на право торгівлі алкогольними та тютюновими виробами або її копія, завірена у встановленому порядку.

5. Книга обліку доходів і витрат, видана за місцем реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності, що працює на звичайній системі оподаткування або який  сплачує єдиний податок.

6. Реєстратори розрахункових операцій (електронні контрольно - касові апарати, книги обліку розрахункових операцій, розрахункові квитанції) при здійсненні торгівельної діяльності, застосування яких, згідно чинного законодавства, обов‘язкове.

7. Копія платіжного доручення або квитанція про сплату за місце торгівлі на ярмарку.

ДПА у Полтавській області

Черговий ON-LINE!

e-mail Друк PDF

5 серпня 2011 року ДПА у Полтавській області заступає на чергування по країні

Ви маєте змогу поставити запитання та отримати відповіді на нашому сайті (www.sta.poltava.ua)

Натисніть кнопку „Черговий ON-LINE” і спілкуйтеся з фахівцями ДПС у режимі реального часу з 10 до17-ої години. На Ваші питання буде відповідати заступник голови ДПА у Полтавській області Андрій Скляренко.

Сервіс безкоштовний.

Для платників цей проект є систематизованим механізмом постійного спілкування з фахівцями регіональних органів ДПС у плановому форматі. Тобто щодня по черзі (одна за одною) 27 регіональних податкових адміністрацій України надаватимуть консультаційну та роз’яснювальну допомогу платникам податків на спеціалізованому бухгалтерському порталі.

Ласкаво просимо на новий сервіс „Черговий по країні”!

ДПА у Полтавській області

Останнє оновлення на Вівторок, 02 серпня 2011, 10:31

Спрощена система оподаткування у запитаннях та відповідях

e-mail Друк PDF

Інтернет–конференція на тему застосування спрощеної системи оподаткування за участю заступника начальника управління масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Полтавській області Віктора Гріненка, проведена нещодавно на Всеукраїнському порталі „Бухгалтер.com.ua”, викликала значну зацікавленість платників податків з багатьох регіонів України. Близько 40 запитань, на які представник податкової служби надав розгорнуті відповіді чи не найкраще тому свідчення. До вашої уваги - відповіді на деякі запитання, що надходили під час веб-спілкування.

Які податкові наслідки будуть у платника єдиного податку-юридичної особи при перевищенні обсягу отриманої виручки в 1 млн. грн. протягом року?

Відповідно до статті 1 Указу Президента України від 03.07.98 р. № 727/98 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” (в редакції Указу від 28.06.99 р. № 746/99) спрощена система оподаткування, обліку та звітності запроваджується для суб’єктів малого підприємництва, зокрема юридичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких за рік середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб та обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) не перевищує 1 млн. грн. Виручкою від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) вважається сума, фактично отримана суб’єктом підприємницької діяльності на розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення операцій з продажу продукції (товарів, робіт, послуг). Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2000 р. № 507 “Про роз’яснення Указу Президента України від 03.07.98 р. № 727” у статті 1 вищенаведеного Указу під словом “рік” розуміється календарний рік, тому при переході на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва середньооблікова чисельність працюючих та обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) визначаються за календарний рік. Отже, якщо обсяг виручки від реалізації продукції за попередній календарний рік перевищує 1 млн. грн., то у наступному календарному році суб’єкт підприємницької діяльності не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Відмову від застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності і повернення до раніше встановленої системи оподаткування суб'єкти малого підприємництва можуть здійснювати з початку наступного звітного (податкового) періоду (кварталу) у разі подання відповідної заяви до органів державної податкової служби не пізніше ніж за 15 днів до закінчення попереднього звітного (податкового) періоду (кварталу).

Підприємство - платник єдиного податку отримало передплату по договору за послуги, але послуги були не надані, передплата повернута. Чи оподатковується сума передплати єдиним податком?

Статтею 1 Указу Президента України від 03.07.98 р. №727/98 „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” визначено, що виручкою від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) вважається сума, фактично отримана суб'єктом підприємницької діяльності на розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення операцій з продажу продукції (товарів, робіт, послуг). Згідно з Порядком складання Розрахунку сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою, затвердженого наказом ДПА України від 28.02.03 р. №98, у рядку 4 Розрахунку відображається загальна сума коштів, отримана на розрахунковий рахунок або (та) в касу суб'єкта малого підприємництва. Відповідно до Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат суб'єктами малого підприємництва - юридичними особами, що застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (затвердженого наказом ДПА України від 13.10.98 р. N 477), у Книзі обліку доходів і витрат у дохідній частині відображаються всі надходження, отримані на розрахунковий рахунок та в касу суб'єктом малого підприємництва від продажу продукції (товарів, робіт, послуг), майна, включаючи основні фонди, які належать суб'єкту малого підприємництва й реалізовані у звітному (податковому) періоді, позареалізаційні доходи та виручка від іншої реалізації. Щодо оподаткування передоплати, повернутої у зв'язку із розірванням договору до початку виконання робіт, то платник єдиного податку повинен включити суму передоплати до бази оподаткування єдиним податком у звітному періоді, в якому відбулося зарахування таких коштів на розрахунковий рахунок, або (та) в касу та відобразити її повернення у рядку 7 Розрахунку або в установленому порядку подати уточнюючий розрахунок.

Чи необхідно в 1-ДФ вказувати доходи, виплачені підприємцю за діяльність, яка вказана у його свідоцтві платника єдиного податку (ознака доходу 157)?

Відповідно до пп. "б" п. 176.2 ст. 176 розділу IV та пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ), особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування. Згідно із пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ податковим агентом щодо податку на доходи фізичних осіб - є юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом ІV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та розділом ІV ПКУ. Відповідно до пп. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ самозайнятою особою, зокрема є фізична особа – підприємець. Таким чином, сума доходу, яка виплачується фізичній особі – підприємцю – платнику єдиного податку, повинна відображатися у податковому розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку за ф. № 1-ДФ під ознакою "157".

Чи може фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування без найманих працівників віднести на витрати витрати на особисте відрядження?

Відповідно до п. 177.4 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ), до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно з розділом ІІІ ПКУ. Згідно з пп. 140.1.7 п.140.1 ст. 140 ПКУ при визначенні об’єкта оподаткування враховуються такі витрати подвійного призначення, як витрати на відрядження фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах із таким платником податку або є членами керівних органів платника податку, в межах фактичних витрат особи, яка відряджена, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат. Згідно з Інструкцією про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 №59 (із змінами та доповненнями) службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства, об'єднання, установи, організації (далі - підприємство) на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи. Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа – підприємець здійснює відрядження особисто, то витрати, понесені під час даного відрядження, не включаються до складу валових витрат такого підприємця, оскільки фізична особа – підприємець не являється найманим працівником.

З інформацією про проведене он-лайн спілкування ви можете ознайомитись також на сайті ДПА у Полтавській області.

Управління масово-роз’яснювальної роботи

та звернень громадян ДПА у Полтавській області

 

 

Податкова нагадує про зміни вимог діючого законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв і тютюнових виробів

e-mail Друк PDF

Про шкідливий вплив тютюнопаління знають всі, але у практичній діяльності не всі суб’єкти господарювання дотримуються вимог діючого законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Чисельні порушення, виявлені під час перевірок платників податків, свідчать про недостатній рівень дотримання цих вимог і, як результат – призводять до застосування штрафних санкцій органами податкової служби. У першому півріччі  2011 року за такі порушення застосовано штрафних (фінансових) санкцій  на суму близько 2 млн. гривень.

Щоб упередити подібні випадки, Державна податкова служба нагадує, що з  11 лютого 2010 року набрав чинності Закон України від 21 січня 2010 року  № 1824-VI „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв”, яким, зокрема, було внесено зміни до статті 152 Закону України  від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних  напоїв  та  тютюнових  виробів”  (далі – Закон № 481).

Відповідно до статті 152 Закону № 481 у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається

Детальніше...

Сторінка 320 з 343