Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямків діяльності КРУ в Полтавській області

e-mail Друк PDF

Право громадян на звернення гарантується Конституцією України, в якій визначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади та місцевого самоврядування, та встановлено обов’язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обгрунтовані відповіді.

Кваліфікований, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян, вирішення порушених ними питань – такими критеріями керується у своїй роботі із зверненнями громадян керівництво контрольно-ревізійного управління в Полтавській області.

Протягом першого півріччя 2011року в КРУ Полтавської області від громадян надійшло 184 звернення, з яких: 47 письмових, в тому числі 10 анонімних, які згідно чинного законодавства розгляду не підлягають.

Однак, зважаючи на те, що окремі з анонімних звернень містять факти серйозних фінансових порушень, органи ДКРС області, в межах своїх повноважень та компетенції, включають такі питання до програм планових ревізій.

Так, КРВ в м. Миргород та Миргородському районі під час проведення ревізії в Петріцівській сільські раді, було досліджено факти викладені в анонімному зверненні мешканців цієї сільської ради та встановлено фінансових порушень в розмірі майже 100 тис. грн з яких:33 тис. грн.- недоотримано  фізичними особами; 62,4 тис. грн. - зайво нараховано та виплачено заробітної плати, в т.ч. 9,2 тис. грн. - зайво нараховано і виплачено премії, доплати та матеріальну допомогу на оздоровлення сільському голові, при відсутності прийнятих сесією сільської ради рішень про встановлення йому таких виплат.

З метою підвищення ефективності роботи в цьому напрямку, керівництвом органів ДКРС області постійно здійснюються особисті прийоми громадян. Графіки особистого прийому періодично друкуються в регіональних ЗМІ та розміщуються на офіційних веб-сайтах Полтавської обласної державної адміністрації  та Полтавської обласної ради.

За звітний період 137 громадян скористались своїм конституційним правом на звернення під час проведення керівниками контрольно-ревізійної служби області особистого прийому.

Питання з якими звертаються громадяни носять різнобічний характер: прохання надати роз’яснення чинного законодавства, повідомлення про крадіжки, нестачі, зловживання. Багато з них  має соціальне спрямування, а саме: про порядок відшкодування коштів на відрядження, оплати праці, проведення державних закупівель, оформлення первинних документів, орендних відносин, врегулювання земельних відносин, нарахування та оплати комунальних послуг тощо.

Зокрема до начальника КРВ в м. Лубни та Лубенському районі на особистий прийом звернулись громадяни щодо порушень в діяльності Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Лубенської міської ради.

При проведенні ревізії в цій установі, враховуючи інформацію викладену у зверненні громадян, встановлено фінансових порушень на суму 59,3 тис. грн., а саме: виплата окремим громадянам пільг і субсидій у завищених розмірах внаслідок подання ними для розрахунку таких виплат недостовірних даних, спрямування коштів на виплату пільг і субсидій особам, які не мали на це права, або неіснуючим (померлим) особам та виплата не передбачених законодавством компенсацій, допомог, пільг і субсидій.

А за наслідками розгляду звернення громадянки до начальника КРВ в Шишацькому районі, під час проведення ним особистого прийому, ревізією  Шишацької селищної ради ревізорами було встановлено недоотримання працівниками дитячого садочку коштів в сумі 12,3 тис. гривень.

Ще один шлях безпосереднього спілкування посадових осіб контрольно-ревізійного управління із населенням області – функціонування в Управлінні „телефону довіри”, за яким громадяни можуть звертатися з інформацією про факти корупції та інші зловживання з боку працівників контрольно-ревізйної служби, а також з пропозиціями, скаргами тощо.

Якщо питання у зверненні громадянина особисте і не належить до компетенції органів ДКРС, фахівці управління порадять, де і  яким чином його вирішити.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян в КРУ Полтавської області буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.

Прес-служба

КРУ в Полтавській області